Spökhoppet – Marshy.

I lördags var det spökhoppet och Kanonkulan skötte sig super. Innan start satt han med lite inne i ridhuset. Vi ville att han skulle vänja sig vid miljön innan det var dags för vår start. Han flörtade med Johanna, Sara, Ozzy och Nathalies macka. Särskilt mackan.

Banan var en enkel blåbärsbana som passade hundar med tunnel- och hindersug. Något som min Sötnos inte riktigt har än. Målet var att vi skulle ta åtminstone fem hinder i rad, och att han skulle ha fokus hos mig. Han klarade det med råge!

Jag tar på mig snurrarna. Dels för att vi tränat på positionsträning senaste månaden, och inte kört agility, men även för att jag var seg i att säga vad han skulle göra. Hemläxa matte!

Det var jättekul och eftersom jag var mycket mindre nervös kunde jag slappna av. Härliga Plutten!

Film länkas in senare!

/C

En kommentar på “Spökhoppet – Marshy.

  1. Johanna skriver:

    Ni var så duktiga och det där med hindersuget kommer lossna. Helt plötsligt förstod bara Java, men det tog en liten stund :).

Lämna en kommentar