Tankar.

Blir en del tankar som snurrar kvällen innan man blir ”ett år äldre”. Funderar på att använda bloggen istället för Facebook eftersom det blir mer personligt så här. Då måste jag dock bestämma vilka som får tillgång till bloggen. Nu är det Svansas släkt och Emmy som har addressen, så bloggen är det mest jag själv som läser… Undra varför jag tänker på det här? Jag borde kanske vara åldersnojja eller något liknande. Kanske oroa mig för att inte få barn.

Jag har lite ångest för åldern, främst för att åren bara rusar förbi och jag känner att jag inte har åstadkommit något stort än i mitt liv. Men om ett år är jag klar med utbildningen, så jag kan gå vidare från universitetslivet och bli vuxen. Det känns som om jag sitter fast mellan två liv. Jag vill leva ett ”vuxenliv” med Emma. Och ha ett halvtidsjobb eller 3/4 tidsjobb så vi får in lite pengar. Så vi kan få in lite pengar och flytta till en lite större lägenhet. Så hundarna kan får mer utrymme. Jag vill också kunna ha mer fasta tider så jag kan ha en rytm med Hundträning, stall osv.

Jag har en ständig ångest för framtiden. En stor orospunkt är om jag kommer orka arbeta. Det finns mest heltidstjänster så det blir att testa det först och hoppas det går.

Varje dag tackar jag universum för att jag har Emma, Svansa, Trassel och Lucy. Det är min familj och är dem jag älskar över allt i denna värld. Jag ber och bönar om att inget ska hända dem, mina älskade ädelstenar.

/C

Lämna en kommentar