Kurser, samträning och egenträning

image
(Bilden är ifrån kvällspromenaden i snön igår)

L tipsade mig om en agilitykurs på Lbk som hon var jättenöjd med. Jag slängde iväg ett mail och tänkte att det kan vara kul för Trassel och mig att gå en agilitykurs i vår. Fick svar igår om att den innehåller enklare kombinationer och banor och att de tyckte att jag och Trassel är överkvalificerade för den kursen.

Så nu velar jag fram och tillbaka, för även om det är lite enklare kombinationer så har jag fortfarande mycket att lära… Sen vore det kul att testa att träna för en annan tränare (speciellt en som kommit 4a på VM förra året 😉 ). Det jag funderar på är om kursen passar bättre med Svansa eller om hon också kommit längre än ”steg 2” för hon är ju anmäld till steg 3 på klubbarp… De tipsade om en träningshelg med agility som beskrivs: ”Detta är en agilitykurs för dig som kan alla hinder och vill förbereda dig inför tävling. Fokus kommer att ligga på klass-1 banor” det låter ju som mig och Trassel (jag hinner förhoppningsvis fixa slalomet tills dess), problemet är bara att just nu har jag svårt att få Trassel att hålla ihop hela träningspasset på ridhusträningarna som är 2h med ca 15min effektiv träning, så jag har svårt att se att hon skulle orka en hel helg… Sen kan jag ju inte med gott samvete påstå att Svansa ”kan alla hinder” (speciellt inte efter söndagsträningen, men det blir ett annat inlägg).

Så det är där jag är just nu. Jag funderar också på om man kan växla hund på träningshelgen… köra så länge Trassel orkar och sen byta till Svansa.

Men just nu vet jag inte vad det är med Trassel, jag trodde det skulle bli bättre med henne efter att vi medicinerat mot vattensvansen. Hon är pigg, glad och busig ute, men så fort vi kommer in så slocknar hon, känns slö och äter inte ordentligt. C är inne med henne hos vet nu, jag hoppas att de hittar vad som är fel…

//E